Antonio Vivaldi: Concerto in G, for two mandolins (RV 532)
Elena Zabavskaya & Ekaterina Mochalova mandolins Moscow
February 5, 2012
It must have been an amazing day for the music registrar at the library in Turin.
In 1926, a party from the local Salesian community – a mission of priests founded by St John Bosco in nearby Monferrato – knocked on the door to check on the value of their collection of manuscripts. As a charitable brotherhood, they had inherited the collection from the family of one count Giacomo Durazzo, a famous arts patron. They now needed money to fund some much needed renovations to their buildings. As a result of their questions, the library in Turin contacted Durazzo’s descendants in Genoa, too. Soon, hundreds of previously unknown Vivaldi manuscripts were uncovered, now known as the 'Mauro Foa' and 'Renzo Giordano' collections. Among the dazzling jewels in this collection is this double concerto for two mandolins, which quickly became a twentieth-century favourite, a pleasure that had been denied to music-lovers of the preceding two hundred years. An astounding story, but at least one with a happy ending. Now, numerous Vivaldi works take their rightful place in the classical world.
Должно быть, это был удивительный день для музыкального регистратора в библиотеке в Турине.
В 1926 году группа местных салезианцев — миссия священников, основанная святым Иоанном Боско в близлежащем Монферрато, постучала в дверь, чтобы проверить ценность их коллекции рукописей. Как благотворительное братство, они унаследовали коллекцию от семьи графа Джакомо Дураццо, известного покровителя искусств. Они нуждались в деньгах для финансирования некоторых необходимых ремонтных работ в своем здании. В результате библиотека в Турине связалась с потомками Дураццо в Генуе. Вскоре были обнаружены сотни прежде неизвестных рукописей Вивальди, теперь известные как коллекции «Mauro Foa» и «Renzo Giordano». Среди ослепительных драгоценностей в этой коллекции — двойной концерт для двух мандолин, который был быстро стал популярным. Поразительная история, но, по крайней мере, одна со счастливым концом. Теперь многочисленные произведения Вивальди занимают свое законное место в мире классики.